Volgende session: Foodyard Market 2024

Verpakking: de stijl van de straat

2 min ■ Blog ■ 29 februari 2016

Verpakking: de stijl van de straat

In navolging van de wereldwijde streetfood revolutie, is streetfood ook in Nederland niet meer weg te denken uit het horeca-aanbod. De invloed van streetfood zien we daarbij niet alleen terug in de keuken, maar ook in de presentatie van gerechten. Door regelmatig te variëren met originele verpakkingen, kunt u uw gasten op een leuke manier verrassen. Met deze zes tips haalt u het gevoel van de straat naar uw zaak. Succes gegarandeerd!

  1. Druk er uw stempel op
    Personaliseer papieren koffiebekers, lunchzakjes of doggybags met uw bedrijfslogo door ze te bestempelen of te bestickeren. Eenvoudig, goedkoop én persoonlijk!
  2. Met of zonder saus?
    Creëer eenvoudig een streetfood-gevoel op tafel door uw zelfgemaakte sauzen in Amerikaanse spuitflessen op tafel te zetten.
  3. Houtje touwtje
    Het zijn de kleine dingen die het doen. Strik eenvoudig braad- of slagerstouw om een broodje of andere kleine gerechten en het ziet eruit als een klein cadeautje.
  4. Ingewikkeld
    Een panini of wrap krijgt een andere uitstraling wanneer ze gewikkeld worden in vetvrij papier. Bijvoorbeeld met eigen logo of persoonlijke tekst. Leuk voor op tafel, maar ook handig on-the-go.



  5. Perfect (con)serve
    Er komen steeds meer producten in heel mooie conservenblikjes op de markt. Hiermee brengt u de gast direct in vakantiesferen. De blikjes zijn snel, simpel en een origineel item op tafel, bijvoorbeeld als onderdeel van een proeverij van voorgerechten.
  6. Vertel een verhaal
    Streetfood is niet zo ingewikkeld. Een portie fish and chips gewikkeld in een krant plaatst de consument in gedachten direct in Brighton. Simpele verpakkingen die linken naar de herkomst van de ingrediënten of iets vertellen over het gerecht zorgen voor extra beleving.

Anne van Vlaenderen
Anne van Vlaenderen

Foodyard redactie

Meer talks voor jou

Topics in de community