2 min ■ Blog ■ 6 april 2020
Veel horecazaken zijn na de sluiting overgegaan op het bezorgen of laten afhalen van maaltijden. Hoe pak je dit aan, zonder dat gasten het unieke en gastvrije gevoel van jouw zaak missen? Een aantal horecazaken maken bezorgen en afhalen tot een feestje. Hoe ze dat doen? Voornamelijk door een heel persoonlijke, sympathieke en opvallende aanpak!
Bij restaurant Pesca in Amsterdam bezorgen ze op geheel eigen wijze. Pesca geeft hun gasten altijd een bijzondere beleving in het restaurant, maar ook bij het bezorgen van de maaltijden, weten ze een glimlach op het gezicht van hun gasten te toveren. Zie onderstaande foto.
Hoe klein het gebaar ook is, een persoonlijke boodschap bij de maaltijd is altijd een goed idee. En hoe persoonlijker hoe beter. Denk bijvoorbeeld aan: handgeschreven briefjes, het aanspreken van de gast met zijn naam of het uitspreken van een dankwoord.
Een kortingscode is een blijk van waardering naar je gast toe én geeft gasten een extra trigger om jouw zaak straks weer te bezoeken.
Laat je bezorgmaaltijd er on point uitzien en laat een vormgever eens kijken naar de uitingen die je verstuurd met de maaltijden. Zo heeft Jermain de Rozario een heel nieuw concept opgetuigd genaamd ‘To Go de Rozario’ met bijbehorende vormgeving.
Heb jij een voorbeeld van hoe je het bestellen en het laten bezorgen van een maaltijd voor gasten nóg leuker kan maken? Deel het met ons via redactie@foodyard.nl en we voegen het aan dit rijtje toe. Zelf aan de slag met bezorging en op zoek naar verpakkingen? Bekijk het assortiment verpakkingen »
Connect met like-minded mensen, krijg antwoord op vragen en deel jouw ervaringen. Neem snel een kijkje en join the tribe.
Account aanmaken