Volgende session: Foodyard Market 2024

Maak van jouw zaak een destination

1 min ■ Blog ■ 14 oktober 2015

Maak van jouw zaak een destination

Het is en blijft een uitdaging om gasten naar jouw restaurant te trekken. Vooral als jouw restaurant niet op een A-locatie gelegen is. Zorg er in dit geval voor dat gasten vooraf bewust kiezen om naar jouw zaak te gaan en er niet toevallig op stuiten. De hamvraag is hier: hoe wordt jouw zaak een destination?

Destination worden? Zes tips op een rij

  • Zet een uniek concept neer, passend bij de locatie, de omgeving en bij jouw kracht.
  • Zorg doorlopend voor een grote zichtbaarheid: in social media, de pers, online en op regionale evenementen.
  • Draag bij aan en maak gebruik van initiatieven en samenwerkingsverbanden die de bedrijvigheid en/of recreatie in de directe omgeving stimuleren.
  • Vernieuw en verras regelmatig, zodat gasten een reden hebben om terug te komen.
  • Werk actief aan een netwerk en blijf daar regelmatig contact mee houden.
  • Verzamel ambassadeurs die hun netwerk bekend maken met jouw zaak.

En… actie!

Ga er niet vanuit dat jouw zaak in één week een destination is geworden. Wacht daarom niet te lang met het ondernemen van actie en heb vooral geduld.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Annet Koerhuis van Running Fish. Annet begeleidt horecaondernemers bij het plannen en uitvoeren van marketingactiviteiten.


Vivian Bruinsma
Vivian Bruinsma
Foodyard redactie

Meer talks voor jou

Topics in de community