Volgende session: Foodyard Market 2024

Meer omzet met muziek

2 min ■ Blog ■ 28 juni 2016

Meer omzet met muziek

Horecaondernemers weten dat een prettige sfeer en mooie inrichting gasten aantrekken. Van de juiste verlichting en mooie meubels tot details als servies en bestek, over de visuele uitstraling is vaak goed nagedacht. De chef zorgt op zijn beurt voor smakelijk eten en geuren om van te watertanden. Maar voor een echte multizintuigelijke beleving mag de muziek niet vergeten worden.

Stimuleer stemming

Dat muziek invloed heeft op mensen is bekend. Wat minder bekend is, is hoe groot die invloed is. Onderzoek toont aan dat 35% van de gasten langer blijft tafelen als de muziek in een restaurant prettig en passend is. Nog belangrijker is dat bijna de helft(!) van de gasten eerder vertrekt als zij de muziek als onprettig ervaren of als deze te luid is. Goede muziek stimuleert terugkerend bezoek en kan er zelfs voor zorgen dat gasten een duurder gerecht bestellen. Zie het zo: muziek heeft de kracht om gasten te laten ontspannen en in de stemming te krijgen om langer en meer te genieten.

Eazis

Een goed muzieksysteem is dus onontbeerlijk. Want niets vervelender dan haperende muziek door langzame wifi, of steeds dezelfde cd op repeat. Ook niet leuk: een stevige boete van Buma/Stemra omdat niet de juiste auteurs rechten worden betaald. Vanaf 2016 wordt er door de stichting intensiever gecontroleerd op het illegale zakelijke gebruik van muziekabonnementen die voor consumenten bedoeld zijn.

Gelukkig kan het een stuk eenvoudiger. Zo biedt Eazis complete en compacte muzieksystemen die op iedere plek in uw zaak kunnen worden gebruikt. Pim Westhoff - commercieel manager van Eazis - vertelt: “Onze muzieksystemen staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid en Eazis staat garant voor een goede service. Zo krijgt u van ons advies op maat, passend bij uw zaak. Met Eazis houdt u zelf de regie over de muziek en wordt u compleet ontzorgd. Van installatie tot onderhoud, muziek updates en de afdracht van de juiste auteursrechten aan Buma/Stemra, alles is inbegrepen.”

Tips en tricks om met muziek meer uit uw zaak te halen

  • Stel playlists samen die zijn afgestemd op het concept van uw zaak en de verschillende eetmomenten in uw gelegenheid. Want muziek die past bij ontbijt of lunch, werkt niet altijd tijdens het diner of borrelmoment.
  • Gasten willen elkaar kunnen verstaan aan tafel. Pas het muziekvolume aan als het rustig is of juist heel rumoerig.
  • Vraagt u zich af of u de juiste muziek afspeelt? Eazis komt graag langs om een muziekscan uit te voeren, u te helpen de juiste muziekstijlen te kiezen en playlists op te stellen.


Klanten van Bidfood ontvangen een speciale korting bij afsluiting van een abonnement bij Eazis Music & Systems. Bekijk de Eazis aanbieding »


Anne van Vlaenderen
Anne van Vlaenderen

Foodyard redactie

Meer talks voor jou

Topics in de community