Volgende session: Foodyard Market 2024

Meer succes met streekproducten

2 min ■ Blog ■ 7 oktober 2016

Meer succes met streekproducten

De vraag naar streekproducten is groot en groeiende. Puur en ambachtelijk, lokaal en biologisch, het lijken wel toverwoorden waar de gast direct op toehapt. Daarbij is het voor de gepassioneerde chef een genot om met kwalitatief hoogwaardige, pure producten te werken.

Flexibel en seizoensgebonden

Werken met streekproducten vergt flexibiliteit en het vermogen om uw menu aan te passen aan de seizoenen. Iets wat horecaondernemers met een kleine, wisselende kaart goed begrijpen. Steeds vaker gaan restaurants zelfs zo ver als het aanbieden van één dagmenu, waarbij de gast mag eten wat de pot schaft. Het succesvolle BROEI in Utrecht is hier een voorbeeld van. Zij koken naar het aanbod van een biologische tuinderij in de buurt en onderscheiden zich hiermee van andere restaurants.

Groothandel in streekproducten

Een keerzijde is er ook. Want het kan flink wat tijd kosten om u te verdiepen in de boeren en telers in uw omgeving. Wat bieden zij aan, hoe zit het met de kwaliteit en hoeveel kunt u afnemen? En wat doen al die losse orders bij diverse aanbieders met uw administratie? Gelukkig is er voor de horeca een antwoord op deze vragen, in de vorm van online streekmarkt Vers 24/7. Hier bestelt u rechtstreeks bij boeren en telers in uw provincie. Wat u bestelt wordt gebundeld bezorgd en vindt u terug op één factuur. Wel zo overzichtelijk.

Meer doen met streekproducten?

  • Uw gast is nieuwsgierig. Vertel waar uw producten vandaan komen en waarom u met bepaalde boeren en telers in de omgeving werkt, of zet het op de kaart.
  • Benadruk dat (sommige) gerechten maar tijdelijk te verkrijgen zijn omdat uw kaart met het vers aanbod in de streek verandert.
  • Kondig nieuwe gerechten aan en daag gasten uit om te komen proeven van uw nieuwste creaties.

Bezoek de online streekmarkt van Vers 24/7 »


Anne van Vlaenderen
Anne van Vlaenderen

Foodyard redactie

Meer talks voor jou

Topics in de community