Volgende session: Foodyard Market 2024

De bezorgrevolutie

2 min ■ Blog ■ 5 januari 2016

De bezorgrevolutie

In horecaland is momenteel een revolutie gaande. Een bezorgrevolutie welteverstaan. Bezorging leek lange tijd exclusief voorbehouden aan de fastservice. Maar met de komst van bezorgservices kan de consument nu ook gezonde maaltijden van hoge kwaliteit bestellen bij zijn favoriete restaurant. Voor ondernemers is het grote voordeel dat ze de bezorglogistiek aan specialisten kunnen overlaten. Maar er zijn ook aandachtspunten, want welke gerechten zijn geschikt voor bezorging? Hoe verpakt u die gerechten? En hoe zorgt u dat u de sfeer van uw zaak en de kwaliteit van uw gerechten overbrengt nu de gast niet in uw restaurant zit? Vijf tips.

  • Keuzes
    Maak een scherpe selectie van uw kaart die u voor bezorging aanbiedt. Start eenvoudig, bijvoorbeeld met koude gerechten. Begin ook liever met een klein aantal gerechten waarvan u zeker weet dat u de kwaliteit kunt garanderen.
  • Op rolletjes
    Investeer in de beginfase veel tijd en zorg in uw brigade, zodat zij zo snel mogelijk routine in de bezorging krijgen. Het vraagt echt een aanpassing in de werkwijze en in de hoofden van uw personeel. U wilt de gasten in uw restaurant niet te lang laten wachten, maar uw bezorgklanten ook niet. Die laatste ziet of hoort u echter niet. Andersom zien zij ook niet hoe druk het is in het restaurant. Het afbreukrisico is groot als u niet het niveau levert dat uw gasten van u gewend zijn.

  • Duurzaam to go
    Scoor punten door bij het verpakken van uw bezorggerechten het milieu niet te vergeten. Er zijn genoeg verpakkingsmaterialen van natuurlijke oorsprong. Bamboe, geperste rietsuiker of gerecycled papier: als het maar groen is.

  • Kwaliteitscontrole
    Start u met bezorging en maakt u gebruik van een externe bezorgservice? Zorg dan dat u allereerst zelf 'undercover' de kwaliteit van de bezorging ervaart. Bestel de verschillende gerechten die u aanbiedt en bekijk kritisch: hoe snel worden ze geleverd en hoe komen ze uit de verpakking? Herhaal dit wanneer u nieuwe gerechten toevoegt of periodiek, zodat u een vinger aan de pols houdt. Monitor de klanttevredenheid en blijf uw gerechten en service optimaliseren.




Anne van Vlaenderen
Anne van Vlaenderen

Foodyard redactie

Meer talks voor jou

Topics in de community