2 min ■ Blog ■ 23 februari 2017
De Koffiepot werd in november 2016 benoemd tot beste koffiezaak van Nederland. Eigenaren Eric en Tamara Meertens kijken met trots terug op hun prestatie. Waar ligt volgens hen de sleutel tot succes?
De third wave in koffie bracht een grote vraag naar variatie. Erik en Tamara zien ook duidelijk de trend om koffie als product naar een hoger niveau te tillen. "Mensen zijn meer koffie gaan drinken en zijn steeds meer bezig met het ontwikkelen van hun eigen smaak en voorkeur", aldus Tamara Meertens. Om hierop in te spelen hebben ze bij De Koffiepot geregeld een koffiespecial. "Dit geeft ons de kans om nieuwe koffietrends op de kaart te zetten en onze gasten daar kennis mee te laten maken."
De Koffiepot werkt met ambachtelijke producten en dat willen ze graag tonen aan hun gasten. Zo staat er vaak een chef in het midden van de zaak die overheerlijke appeltaarten, cheesecakes of muffins maakt. “We willen onze gasten laten zien dat wij met verse ingrediënten en - traditioneel - met de handen werken. Het geeft beleving en mensen waarderen het enorm. Elk huisgemaakt gerecht combineren we met een passende koffie om de smaakpapillen van onze gasten nog meer te prikkelen", vertelt Eric.
Hoe is het Eric en Tamara gelukt om de titel 'Beste koffiezaak van Nederland' binnen te slepen? Wij vroegen hen naar de sleutel tot succes. Drie tips van hun hand:
De Koffiepot is duidelijk een succesformule. Zelf werken aan een horecaconcept dat klopt van A tot Z? Bekijk de succesformule voor een succesvol horecaconcept.
Connect met like-minded mensen, krijg antwoord op vragen en deel jouw ervaringen. Neem snel een kijkje en join the tribe.
Account aanmaken