2 min ■ Blog ■ 18 maart 2020
De horeca wordt hard geraakt door de crisis waar we op dit moment doorheen gaan, maar de liefde voor eten en drinken blijft een belangrijke verbindende factor. Het is nu dan ook juist belangrijk om goed contact te houden met je netwerk. Laat vaste gasten, fans, leveranciers en iedereen die zich betrokken voelt bij jouw zaak weten hoe zij kunnen helpen. Bijvoorbeeld door op dit moment een cadeaubon bij je aan te schaffen.
Social media zijn een mooie manier om je gasten nu ook buiten je zaak te bereiken, te betrekken en te activeren. Dat stelde ook Horeca Consultant Michiel van Noort gisteren in de Bidfood webinars: “Betrek je vaste klantenkring, zeker via social media, bij de situatie waarin jouw bedrijf op dit moment verkeert.” Om te zorgen dat je gaststroom in deze weken tóch blijft lopen, noemt hij het aanbieden van cadeaubonnen als mogelijke oplossing: “Dat kan, naast bijvoorbeeld bezorgen en afhalen, nu toch zorgen voor geld in het laatje. Deze cadeabonnen kunnen dan besteed worden zodra je weer open mag.” En de gasten die een cadeaubon bij je hebben gekocht, kun je op dat moment natuurlijk bedanken. Ook horecaondernemers Jarno Eggen en Cindy Borger van De Groene Lantaarn** zetten nu in op cadeaubonnen en beloven hun gasten straks een extra hartelijk welkom. Hun motto is: "Helpt u ons nu, dan verwennen wij u straks”.
Samen met Intersolve is Bidfood het initiatief Horeca Samen Sterk gestart, waarmee je vanaf vandaag eenvoudig, veilig en snel je eigen cadeaubon kunt aanmaken. Je bepaalt hierbij zelf wat je aanbiedt, van een verrassingsdiner tot speciaal menu of een volledig arrangement.
Meteen aan de slag? Maak nu je cadeaubon aan via de website van Horeca Samen Sterk »
Redacteur Foodyard
Connect met like-minded mensen, krijg antwoord op vragen en deel jouw ervaringen. Neem snel een kijkje en join the tribe.
Account aanmaken