2 min ■ Blog ■ 18 augustus 2020
Branding, het bouwen aan je merk, is de afgelopen jaren ook in de horeca steeds belangrijker geworden. En daar komt nogal wat bij kijken. Waar moet je allemaal aan denken zodra je gaat bouwen aan het merk van jouw horecazaak? Wij sommen de belangrijkste aspecten voor je op.
Als horecazaak zul je voor je branding al snel aan alle online mogelijkheden denken, maar ook offline valt er een hoop te behalen als het om het bouwen aan een merk gaat. Het logo, de vormgeving van de menukaart, het interieur van je zaak, de manier waarop je met gasten communiceert en zelfs je eigen medewerkers zijn allemaal onderdeel van jouw offline branding. Wil je meer weten? Lees hier vijf tips hoe je aan de slag gaat met je offline branding.
Kanalen zoals Facebook en Instagram zijn vandaag de dag niet meer weg te denken uit het horecalandschap. Ze kunnen een restaurant maken of breken, dus wel zo belangrijk dat je je social media op orde hebt. Kun je wel duwtje in de rug gebruiken? Met dit praktische stappenplan is het ontwikkelen van een passende social media strategie zo gepiept.
Voor veel bedrijven is een brandsheet een handig uitgangspunt om te werken aan hun branding. Op dit ‘moadboard’ is duidelijk te zien welke stijl je wilt uitstralen, door middel van je logo, kleurgebruik, je huisstijl en je manier van communiceren. Ook kan het helpen om inspiratiefoto's te verzamelen en daarmee een soort moodboard te maken. Wil je aan de slag met jouw eigen brandsheet? Dat kan hier!
Redacteur Foodyard
Connect met like-minded mensen, krijg antwoord op vragen en deel jouw ervaringen. Neem snel een kijkje en join the tribe.
Account aanmaken