Volgende session: Foodyard Market 2024

Succes met social media

2 min ■ Blog ■ 28 februari 2017

Succes met social media

Social media kan jou als horecaondernemer veel brengen, zoals een groot online bereik. Maar: het social media succes komt je niet zomaar aanwaaien. Je moet er tijd en energie in steken. Maar hoeveel tijd dan? En op welke kanalen moet je aanwezig zijn om impact te maken? Op deze én vier andere vragen krijg je in dit artikel antwoord.

Welke social media kanalen moet ik inzetten?

Er zijn tig soorten social media kanalen. Aanwezig zijn op al deze media is niet nodig, maar welke kanalen moet je zeker niet overslaan en waarom? En wat zijn de ontwikkelingen waar we rekening mee moeten houden? Lees meer over de inzet van social media kanalen in het artikel 'Social media kanalen voor de horeca'.

Hoe ziet de perfecte social media post eruit?

Oké, we weten op welke kanalen we aanwezig moeten zijn. Maar hoe maken we op die kanalen de meeste impact? Oftewel: hoe maak je een goede social media post die de potentie heeft om viraal te gaan? We geven 11 tips voor de perfecte social media post.


Wat kan ik vertellen op social?

Kanalen: check. Vorm: check. Nu nog de inhoud. Wat kan je jouw doelgroep gaan vertellen op social media? Feit is dat je beter kan kiezen voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Bekijk meer tips en succesvolle social media accounts uit de horeca.

Hoe krijg ik meer fans?

Zonder fans heeft je social media account weinig betekenis. Want hoe meer fans op jouw pagina, hoe groter je potentiële bereik! We zeggen expres potentieel bereik, aangezien jouw bericht niet standaard verschijnt op de timeline van jouw fans (veroorzaakt door het algoritme van het platform). Een grote fanbase heeft nut, maar is dus geen doel op zich. Hoe kan je jouw achterban laten groeien? Lees er alles over in het artikel 'Meer fans op je Facebook page'.


Hoe werken Facebook advertenties?

Het algoritme van Facebook zorgt ervoor dat jouw berichten niet standaard op de tijdlijn van jouw fans terecht komen. Wil je een bericht onder de aandacht brengen van zoveel mogelijk mensen en lukt het organisch wat minder goed? Kijk dan naar de vorm en inhoud van de post, maar denk zeker ook eens aan promotie van het bericht. Lees meer over het maken van een advertentie op Facebook.

Wat is de tijdsinvestering voor social media?

Horecaondernemers zeggen vaak geen tijd te hebben voor social media. Zonde! Want met een kleine tijdsinvestering kan het gebruik van social media je zoveel opleveren. Social media moeten we niet zien als last, maar als ontzettend relevant middel waarmee je bouwt aan naamsbekendheid en betrokkenheid onder je doelgroep. Wat zijn de belangrijkste taken die voortvloeien uit social media gebruik en hoeveel tijd kosten deze taken? Lees er meer over in het artikel 'Hoeveel tijd kost social media?'.


Heb je na het lezen van deze artikelen nog vragen en kan je wel wat social media ondersteuning gebruiken? We geven geregeld social media sessies in het Foodyard. Bekijk de agenda en schrijf je in!


Vivian Bruinsma
Vivian Bruinsma
Foodyard redactie

Meer talks voor jou

Topics in de community

Gerelateerde academies

Word lid van de community

Connect met like-minded mensen, krijg antwoord op vragen en deel jouw ervaringen. Neem snel een kijkje en join the tribe.

Account aanmaken